19 Ekim 2008 Pazar

Hiç Bir Şey Hakkında Her Şey...

En sevdiğim filmlerden birinin sonunu izledim az önce...kanallar arasında gezerken sonunu yakalayabildim sadece...Vanilla Sky...

Kısaca konusunu açıklıyım;Bir basın kodamanının oğlu olan David Aames (Tom Cruise),ailesinin bir trafik kazasında ölmesi üzerine babasının yayıncılık işini devralmıştır. Hayatta istediği her şeye sahip gözükmektedir ; zengindir,yakışıklıdır ve geniş bir dost çevresi vardır. Bazılarının gözünde ise şansının ve servetinin farkında bile olmayan şımarık bir playboy'dur.Bütün bu göz kamaştırıcı yaşantıya rağmen yine de hayatında birşeylerin eksik olduğunu hisseder.David arkadaşı Brian (Jason Lee) 'ın bir partiye getirdiği Sofia (Penelope Cruz) adlı kıza aşık olur. İlişkilerini sürdürürlerken eski aşığı Julie (Cameron Diaz) 'nin gözleri devamlı üzerlerindedir. Geçirdiği ağır bir trafik kazası sonucunda yüzü ileri derecede deforme olan David,bir seri ciddi estetik ameliyat geçirir. Bir maske takarak dolaşan David, gördüğü rüyalar gerçek olurken, gerçek sandığı şeyler ise kabusa dönüşürken asıl gerçeği aramak için bir mücadele içine girer.

Neyse filmin sonunda David bir gökdelenden aşağı atlıcakken (bu arada gökdelen inanılmayacak derecede yüksek) birden arkasına bakar ve Sofia'yı görür gökdelenin çatısının ortasında...ve Sofia'nın yanına gider...

(David)-Şu halimize bak ben dondum ve sen öldün ve seni seviyorum
(Sofia)-Bu bir sorun...

Birden arka plan müziği olarak Sigur Ros-Njosnavelin girer...işte ben tam burda ağlamaya başlarım...

Ve David Sofia'ya ''başka bi hayatta görüşmek üzere'' der...koşarak kenara gelir,son anda tam aşağı düşücekken durur ve arkasını dönerek dönüp son bi kez Sofia'ya bakar...sevdiği kadına...Sofia David'e göz kırpar ve el sallar...son kez...David kollarını açar,havaya bakar,birden aşağı atlar...şarkı şiddetlenir...ağlamam şiddetlenir...

David'in hayatı gözünün önünden geçer...Ben ağlarım şarkı hala sürerken...

David...Film...Gözyaşlarım...Sigur Ros...Njosnavelin...Düşüş...Ah Gözyaşlarım...

Ve David yere düşer...Her yer bembeyaz...Bi ses ''aç gözlerini david'' der...David gözlerini açar...Uyanır...Gerçekliğe uyanır...Bende ondan ilham alıp gözlerimi açarım...Tüm gerçekliğe uyanırım...Ve ben rüyalarımdan uyanırım...Gerçeklerle başa çıkmak zor gelse bile...Gerçeği rüyalara tercih ederim...

Hiç yorum yok: